Jak prawidłowo przeprowadzić pozycjonowanie PrestaShop?

Jak prawidłowo przeprowadzić pozycjonowanie PrestaShop?

Pozycjonowanie sklepów internetowych najczęściej wygląda tak samo, jednak czasami można zauważyć pewne różnice. Niektóre programy zostały dostosowane wyłącznie do początkowych etapów SEO, a wszystkie kolejne procesy pozycjonowania wymagają odpowiedniej opłaty. 

Zatem jak pozycjonować PrestaShop? Tego dowiesz się poniżej!

Czy samodzielne pozycjonowanie PrestaShop się opłaca?

Niektórzy właściciele stron decydują się na samodzielne pozycjonowanie PrestaShop ze względu na wysoki koszt usług profesjonalnej agencji SEO. Jednak okazuje się, że nie jest to najlepsze rozwiązanie. Pozycjonowanie to przede wszystkim ryzyko, że wybrana strategia nie będzie odpowiednia dla Twojej branży, oraz że działania nie przyniosą zadowalających rezultatów. W najgorszym przypadku może doprowadzić to do spadku liczby odwiedzin witryny, a nawet do nałożenia kary przez Google.

Aby samodzielnie przeanalizować stan witryny trzeba mieć dużo czasu oraz posiadać niezbędne narzędzia, które zwykle nie są dostępne dla osób, które nie zajmują się profesjonalnie pozycjonowaniem.

Zdobądź pozytywne opinie klientów

Recenzje od byłych klientów są niezwykle ważne, ponieważ pomagają innym zobaczyć, w jaki sposób działasz i czy warto zainwestować w Twoją firmę. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest umożliwienie użytkownikom umieszczania komentarzy na stronie sklepu. Informacje zwrotne mogą dotyczyć jakości produktu, komunikacji ze sprzedawcą, czasu realizacji zamówienia itp.

Treść generowana przez byłego klienta jest cenniejsza niż to, co mówi o sobie sama firma. W ten sposób można więc skutecznie poprawić reputację marki. Ponadto unikatowe treści, które regularnie pojawiają się na stronie, pomagają w pozycjonowaniu, a regularna aktualizacja i rozbudowa serwisu jest jednym z czynników rankingowych.

Postaw na wartościową treść 

Treść ma ogromne znaczenie z punktu widzenia pozycjonowania. Bez jakościowej treści nie będziesz w stanie zaistnieć w sieci. Dzięki odpowiedniej treści na stronie znacznie zwiększysz szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w rankingu SERP. Jednak musisz pamiętać, aby była ona unikatowa, wartościowa i niosła ze sobą niezbędne informacje, których akurat poszukuje użytkownik. 

Jeśli Twoje wpisy na blogu będą odpowiadać na bezpośrednie pytania odbiorców, to zaczną oni Cię zauważać i obserwować!

Podsumowanie

Jak mogłeś zauważyć, pozycjonowanie PrestaShop to wymagające działanie, dlatego najlepiej jest powierzyć ten proces profesjonalnej agencji SEO. Dzięki temu osiągniesz sukces w swojej branży i przegonisz konkurencję!